Najczęściej zadawane pytania
-
1. Jak uzyskać dofinansowanie z rządowego programu „Mój prąd” ?
Program "Mój Prąd" przeznaczony jest do osób fizycznych i dotyczy zakupu oraz montażu instalacji fotowoltaicznej, która może być wykonana zarówno na gruncie, jak i na dachu. Po wykonaniu instalacji, nasza firma pomaga w dostarczeniu oraz uzupełnieniu niezbędnych dokumentów. Dzięki dotacji zmniejszysz koszt instalacji nawet o 5 000 zł. Dofinansowanie udzielone jest na licznik, który nie posiada wcześniej nadanego statusu prosumenta a wnioskodawca musi posiadać umowę kompleksową z OSD.
-
2. Gdzie należy złożyć wniosek o dofinansowanie?
Od marca 2020r. wnioski można składać wyłącznie drogą online. Aby to zrobić, należy posiadać profil zaufany lub e-dowód. Komplet dokumentów należy złożyć za pośrednictwem strony https://mojprad.gov.pl/jak-złożyć-wniosek/
-
3. Jakie załączniki wymagane są, aby złożyć wniosek o dofinansowanie?
Na kompletny wniosek składa się:
-wypełniony wniosek,
-faktura za zakup oraz montaż instalacji,
-oświadczenie o zapłacie faktury wystawione przez firmę lub potwierdzenie z konta bankowego przelania środków,
-zaświadczenie Operatora o wymianie licznika na dwukierunkowy,
-oświadczenie RODO (opcjonalnie)
-
4. Kiedy zostanie wymieniony licznik na dwukierunkowy?
W naszej firmie załatwiamy wszelkie formalności za Ciebie. Wysyłamy wniosek o wymianę licznika na dwukierunkowy. Od zgłoszenia, OSD ma miesiąc na wymianę licznika.
-
5. Po jakim czasie od podpisania umowy zostanie wykonany montaż?
Kompleksowość i wysoka jakość usługi jest dla Nas podstawą, dlatego instalację wykonujemy w ok. 30 dni od podpisania umowy.
-
6. Jakie panele fotowoltaiczne oferuje PIONEnergia?
Każde zlecenie jest inne, dlatego każda instalacja wymaga innego sprzętu. Dlatego też, w naszej firmie proponujemy kilka wariantów sprzętu, aby móc w maksymalny sposób dostosować instalację do panujących warunków. W swojej bogatej ofercie posiadamy m.in. LG, Exe Solar, Ameri Solar, Longi, Bovieta czy Leapton.
-
7. Co się dzieje z energią, której nie wykorzystam?
Instalacja fotowoltaiczna czerpie energię ze słońca, a ona dostarcza ją w ciągu roku z różnym natężeniem. Dlatego też, w miesiące zimowe nasze zużycie energii przekracza produkcję, analogicznie w miesiące letnie, nasza produkcja jest zdecydowanie wyższa niż nasze zapotrzebowanie. Zgodnie z ustawą, OSD (Tauron, PGE itd.) jest zobowiązanie do bilansowania energii jaką produkujemy. Oznacza to, iż w miesiące letnie, kiedy mamy nadprodukcje operator magazynuje nadwyżkę energii oddając nam ją w miesiące, w których tego potrzebujemy.
-
8. Co się dzieje, gdy jest przerwa w dostawie energii?
Twoja instalacja fotowoltaiczna jest podłączona do sieci energetycznej, dzięki temu może oddawać nadwyżki energii. Gdy następuje przerwa w dostawie, ze względów bezpieczeństwa falownik również przestaje działać. Dzieje się tak dlatego, iż gdyby w pobliżu twojego domu trwały jakiekolwiek prace serwisowe, istniałoby ryzyko porażenia prądem.
-
9. Czy instalacja wymaga serwisowania?
Instalacje fotowoltaiczne nie wymagają serwisowania jednak w PIONEnergia przysługuje ci 2 letni okres, w którym Nasi pracownicy przyjadą skontrolować pracę Twojej instalacji.
-
10. Dlaczego moje panele nie produkują jednakowej wielkości energii?
Panele fotowoltaiczne z zasady mają określoną moc pracy. Jednak o tym, jak wiele energii produkują zależy od wiele czynników takich jak ułożenie na dachu, zacienienie, azymut czy kąt padania słońca.
-
11. Na czym polega finansowanie inwestycji?
Dzięki współpracy z Alior Bankiem możemy Państwu zaproponować finansowanie inwestycji kredytem ekologicznym. Dzięki temu, mogą Państwo cieszyć się instalacją fotowoltaiczną od zaraz a rachunki za prąd zamieniać na raty kredytu. Proponujemy Państwu najniższe oprocentowanie na rynku.
-
12. Czy fotowoltaiki powoduje hałas?
Panele fotowoltaiczne nie powodują żadnego hałasu. Jedynie inwerter wytwarza dźwięk. W zależności od marki jaką wybierzesz, będzie to zupełnie niesłyszalne lub może dochodzić delikatne buczenie.
-
13. Jak długo działa fotowoltaika?
Nie bez powodu producenci komponentów instalacji udzielają tak długiej gwarancji. Przez 20 lat od założenia instalacja powinna działać bez zarzutu, po tym czasie wielu producentów gwarantuje, iż spadek mocy ograniczy się do ok. 85-90% sprawności.
-
14. Jaki jest wpływ deszczu oraz śniegu na instalację fotowoltaiczną?
Moduły całkowicie pokryte śniegiem nie produkują energii. Odpowiednie ułożenie modułu sprawi jednak, iż zalegający śnieg będzie z czasem topniał. Opady deszczu sprawią zaś naturalne przemycie modułów z zanieczyszczenia.
-
15. Jak wpływa zacienienie na sprawność modułów?
Zacienie wpływa negatywnie na wydajność. Taka sytuacja skutkować będzie spadkiem mocy wszystkich paneli które są połączone łańcuchem.
-
16. Jak długo trwa montaż instalacji?
Standardowy montaż trwa u nas 2-3 dni.
-
17. Czy moja instalacja jest zabezpieczona przed przepięciami?
Oczywiście, każda instalacja jaką wykonujemy jest w pełni bezpieczna. Zabezpieczenie jest zarówno po stronie AC jak i DC.
-
18. Jestem w trakcie budowy domu, kiedy mogę zainstalować fotowoltaikę?
Sama instalacja fotowoltaiki nie wymaga posiadania przyłącza energii. W PIONEnergia na podstawie rozmowy, prognozujemy wielkość zużywanej energii i dobieramy optymalną wielkość instalacji. Jednocześnie pomagamy w formalnościami dot. Przyłącza. Dzięki temu, w późniejszym czasie, wszelkie prace remontowe możesz pokrywać energią ze słońca.
-
19. Jak zmienią się moje rachunki za prąd?
Dzięki instalacji fotowoltaicznej rachunki za prąd zmniejszą się praktycznie do zera.
Na twoim rachunku pozostanie jedynie opłata stała która wynosi ok. 20zł miesięcznie.
Copyright © PIONEnergia
created by Softgraf